VRIJWILLIGER WORDEN?

Image

Niemand kan zonder een luisterend oor. Als vrijwilliger bij de Luisterlijn bied je een luisterend oor aan mensen met zorgen, verdriet of problemen. Je bent er even voor de ander door te luisteren, vragen te stellen en gedachten te ordenen.

Wil jij vrijwilligerswerk doen wat er echt toe doet?
Lees snel verder >>

NIEUWS

Onze impact in 2023: resultaten en hoogtepunten

Met trots presenteren we ons maatschappelijk jaarverslag 2023. Hierin lees je alles over onze behaalde resultaten van het afgelopen jaar. Ook staan we stil bij bijzondere hoogtepunten en...

Vraag naar luisterend oor onverminderd groot: Luisterlijn voerde ruim 300.000 gesprekken in 2023. “Extra vrijwilligers zeer welkom”

In 2023 hebben vrijwilligers van de Luisterlijn opnieuw het indrukwekkende aantal van 313.682 gesprekken gevoerd via telefoon, chat en mail. De telefonische hulplijn, die voor iedere inwoner van...

Burgemeester Sharon Dijksma bezoekt Luisterlijn in Utrecht ter gelegenheid van het 65-jarig bestaan

Burgemeester Sharon Dijksma heeft afgelopen woensdag een bezoek gebracht aan de Luisterlijn in Utrecht, ter ere van het 65-jarig bestaan van deze telefonische hulpdienst. De Luisterlijn biedt al...

 Verborgen eenzaamheid: het grote misverstand

Een tiener met hechte vriendschappen, iemand die alles voor elkaar lijkt te hebben of een sociale vlinder met psychische klachten. Het zijn vaak mensen bij wie je het niet direct verwacht, die hun...

HET VERHAAL VAN

“NIET OORDELEN, DE GESPREKSPARTNER IN ZIJN WAARDE LATEN”

Image

Aad is vrijwilliger bij de Luisterlijn: 

"Ik ben oprecht geïnteresseerd in de verhalen van mensen. En ik wil bijdragen aan het welzijn van mensen. Door te luisteren en intense gesprekken te voeren met gesprekspartners, draag ik daaraan mijn steentje bij. Ik wil er graag zijn voor de beller en de chatter. Het is mooi als ze bij mij en mijn vele collega’s hun hart kunnen luchten en zaken van zich af kunnen praten. 
Het geeft voldoening om met aandacht te luisteren naar hun verhaal. 
Niet oordelen, de gesprekspartner in zijn waarde laten, respecteren om wie hij is en om wat hij vertelt."