Om de samenleving aan het luisteren te krijgen, heeft de Luisterlijn de campagne ‘De kunst van het luisteren’ in het leven geroepen. De noodzaak is groot: in 2022 voerden Luisterlijnvrijwilligers 333.937 telefoon- en chatgesprekken. Veel mensen hadden behoefte aan een luisterend oor, steun, troost of ‘gewoon’ even contact.  

Het is onze missie om mensen aan het luisteren te krijgen. Om het belang van luisteren onder de aandacht te brengen en mensen stimuleren beter naar elkaar te luisteren. Contact maken, luisteren met echte aandacht kan het verschil maken. Juist voor mensen die zich eenzaam voelen. We willen mensen helpen om beter te leren luisteren door het delen van onze kennis.

Hoor jij wat er écht gezegd wordt?

Dat was de vraag die centraal stond in onze campagne over de 'Kunst van het Luisteren' tijdens de Week tegen Eenzaamheid in 2022. Op verschillende NS-stations kon je de kunst van echt luisteren ervaren en/of horen hoe eenzaamheid klinkt

Luistertest banner