Persbericht

De Luisterlijn nu bereikbaar op nieuw telefoonnummer 088 0767 000

Persbericht

Vanaf nu is de Luisterlijn bereikbaar via het nieuwe telefoonnummer 088 0767 000. Dat meldt de organisatie, die alle inwoners van Nederland emotionele ondersteuning op afstand biedt. Het nummer is dag en nacht bereikbaar voor mensen die nergens met hun verhaal terechtkunnen of behoefte hebben aan een vertrouwelijk gesprek.

Lees meer >>

Driekwart Nederlanders vindt luisterend oor (24/7) noodzakelijk

Persbericht

De Luisterlijn is er ook voor mensen zonder problemen

De wintermaanden en lockdown zorgen bij veel mensen voor sombere gevoelens. Erover praten helpt. Niet iedereen kan zijn hart luchten in zijn naaste omgeving. Driekwart van de Nederlanders vindt het noodzakelijk dat er een organisatie is die 24 uur per dag een luisterend oor biedt aan iedereen die daar behoefte aan heeft. 

Lees meer >>

Donkere dagen en coronamaatregelen versterken negatieve gevoelens

Persbericht

De Luisterlijn roept op: luister naar elkaar

De dagen zijn korter, de nachten langer en we zitten veel thuis. Dit jaar vieren de meeste mensen ook de feestdagen anders dan dat zij zouden willen. De veerkracht neemt af. Dat merken ook de vrijwilligers bij de Luisterlijn. De behoefte aan contact, een anoniem luisterend oor is groot. Dagelijks voeren vrijwilligers bijna 1.000 gesprekken met mensen die hun verhaal kwijt willen. De Luisterlijn roept op om naar elkaar te luisteren in deze donkere dagen tijdens corona.

Lees meer >>

De Luisterlijn en Margriet slaan handen ineen tegen eenzaamheid

Persbericht

In oktober, tijdens de ‘Week tegen Eenzaamheid’, start het tijdschrift Margriet het initiatief Belbuddy’s. Jongvolwassenen die zich alleen of eenzaam voelen kunnen bellen met een Margriet-lezeres, een Belbuddy, voor een goed gesprek of een luisterend oor. Speciaal hiervoor krijgen de lezeressen training van de Luisterlijn. Het sluit aan bij onze missie om het belang van luisteren onder de aandacht te brengen en Nederlanders te inspireren om echt naar elkaar te luisteren.

Lees meer >>

Nederlanders vinden het moeilijk om naar elkaar te luisteren

Persbericht

De Luisterlijn start de campagne ‘kunst van het luisteren’. Want vier op de vijf Nederlanders geeft aan niet altijd goed te luisteren tijdens een gesprek. Om de samenleving weer aan het luisteren te krijgen, start de Luisterlijn in de Week tegen Eenzaamheid, een campagne over ‘de kunst van het luisteren’.

Lees meer >>

Tijdelijke Coronapraatlijn stopt: karakter van gesprekken verandert

Persbericht

Waar bij het uitbreken van de coronacrisis de gesprekken bij de Coronapraatlijn voornamelijk gingen over angst en bezorgdheid, gaan deze nu vooral over eenzaamheid en verdriet. Deze gevoelens worden versterkt nu het aantal besmettingen in het land toeneemt en Nederland met vakantie is. Veel mensen hebben minder contact met hun omgeving en behoefte aan een gesprek, steun of troost. Om deze reden is besloten om op 1 augustus de Coronapraatlijn te laten overgaan in de Luisterlijn.

Lees meer >>