![]() |
![]() |
Alles
KLM cabinepersoneel dat nu tijdelijk niet vliegt, gaat aan de slag bij de coronapraatlijn. Er was al een tijdje contact tussen de Luisterlijn en KLM over de mogelijkheid om samen te werken. Door de enorme groei in oproepen bij de Luisterlijn sinds de coronacrisis, hebben we de ideeën voor samenwerking concreet gemaakt. Een verkorte opleiding is onderdeel van de samenwerking.
Fysieke ontmoetingen hebben zoveel voordelen, je kunt iemand helemaal “scannen’’ en zo aansluiten bij iemands houding. In tijd van isolatie kan videobellen een goed alternatief zijn voor face-to-face-contact. Onze trainers geven je tips voor een persoonlijk contact op afstand.
Het is al weken extra druk bij de Luisterlijn. Nederlanders nemen massaal contact op voor emotionele steun of voor een praatje. Gelukkig is er ook een andere kant: de afgelopen maand boden ruim 800 nieuwe vrijwilligers hulp aan om die extra oproepen te beantwoorden. Met een verkort opleidingstraject, én een extra telefoonlijn ‘de Coronapraatlijn’, is de Luisterlijn er nu voor nog meer mensen die om een praatje verlegen zitten.
De Luisterlijn is opnieuw beoordeeld als Goed beschreven door een onafhankelijk panel van praktijkbeoordelaars. De uitgebreide methodebeschrijving van de Luisterlijn is opgenomen in de online databank Effectieve sociale interventies van Movisie. En daar zijn we natuurlijk trots op!