Persbericht
-
Maandag 21 januari is het Blue Monday, zogenaamd de meest sombere dag van het jaar. Veel mensen in Nederland kampen met depressieve gevoelens. Dat merkt ook de Luisterlijn. Er wordt meer contact opgenomen dan ooit. Vooral door mensen die somber zijn of het niet meer zien zitten. Blue Monday of niet, de vrijwilligers van de Luisterlijn bieden dag en nacht een luisterend oor.
Het landelijk bureau van de Luisterlijn is per 1 april 2020 gevestigd in Utrecht aan ’t Goylaan 9. Dit pand in Utrecht was reeds in gebruik als ‘luisterlocatie’: een locatie waar vrijwilligers hun diensten doen als luisterend oor. Voor hen is inmiddels nieuwe huisvesting gevonden.
De fusie van Telefonische Hulpdienst Utrecht en de Hulplijn Amsterdam met de Luisterlijn, voorheen Sensoor, is een feit. Sinds 1 januari 2019 gaan de hulpdiensten verder onder de vlag van de Luisterlijn. Door het bundelen van krachten vormt zich één landelijke hulplijn. Dat is goed nieuws voor alle Nederlanders die jaarlijks zo’n 450.000 keer bellen of chatten met de dienst. Hierdoor krijgen zij sneller toegang tot een luisterend oor.
Om aandacht te vragen voor eenzaamheid, angst en zorgen onder ouderen die geïsoleerd raken naar aanleiding van de maatregelen tegen het coronavirus.