DAG EN NACHT EEN LUISTEREND OOR

DAG EN NACHT

EEN LUISTEREND OOR

Samenwerking Eredivisie en de Luisterlijn 2025

Brede zichtbaarheid dankzij samenwerking met Eredivisie: 'Samen tegen Alleen'

Met de campagne ‘Samen tegen Alleen’ vroeg de Eredivisie-organisatie aandacht voor eenzaamheid onder jongeren. Daarbij werd nadrukkelijk verwezen naar de Luisterlijn, zodat ook jongvolwassenen weten dat er altijd een luisterend oor beschikbaar is.

Tijdens het campagneweekend was de Luisterlijn zichtbaar op de LED-boarding in meerdere stadions en in uiteenlopende media-uitingen, van De Telegraaf tot ESPN. Ook via sociale media werd de boodschap breed gedeeld: je staat er niet alleen voor.

Van grote waarde
Belangrijk, want jongvolwassenen weten ons nog niet altijd goed te vinden.
Ook draagt deze samenwerking bij aan het bespreekbaar maken van eenzaamheid. Juist binnen een wereld als het voetbal, vol passie, beleving en gemeenschap, is het mooi dat er ruimte wordt gemaakt voor zo’n kwetsbaar onderwerp.

Donatie
Tot slot leverde de campagne een waardevolle bijdrage op voor de Luisterlijn: een donatie van de VriendenLoterij. Hiermee kunnen we nog meer mensen informeren over ons bestaan.