Officemanager locatie Alkmaar

Word jij onze spin in het web die met oog voor detail en een glimlach alles regelt en coördineert?

 

Bij de Luisterlijn voeren onze circa 1.500 vrijwilligers jaarlijks meer dan 300.000 gesprekken met

mensen die het moeilijk hebben, zich eenzaam voelen, kampen met psychische problemen of gewoon

behoefte hebben aan een luisterend oor. Onze vrijwilligers zijn dag en nacht bereikbaar, 24 uur per

dag, 365 dagen per jaar, via telefoon, e-mail en chat. Ruim 80 collega’s, verspreid over 24 locaties in

het hele land en het landelijk bureau in Utrecht, ondersteunen de vrijwilligers zodat zij hun

waardevolle werk met voldoening en toewijding kunnen uitvoeren. Als nieuwe collega stap je binnen

in een maatschappelijke organisatie die volop in beweging is en continu werkt aan vernieuwing en

ontwikkeling.

 

Voor onze locatie in Alkmaar zijn wij op zoek naar

Officemanager

Voor 18 - 20 uur per week

De beoogde startdatum is 1 december 2025

 

Wat ga je doen?

De locatie Alkmaar is een locatie met betrokken vrijwilligers uit de regio NoordWest.

Als officemanager ben je medeverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de locatie. Je vindt het interessant om nieuwe ontwikkelingen op te pakken en samen te werken met een diversiteit aan vrijwilligers. Je pakt samen met de trainer/begeleider allerlei zaken op administratief en pr-gebied.

Je taken bestaan onder andere uit:

  • Het werven en organisatorisch faciliteren van vrijwilligers in Nederland en in het buitenland; 
  • Het bewaken en optimaliseren van het chat- en telefoonrooster; 
  • Het samenwerken met de trainer/begeleider om de praktische zaken goed te laten lopen; 
  • Het organiseren van bijeenkomsten, zoals informatiebijeenkomsten en themadagen; 
  • Het initiëren en organiseren van PR-activiteiten; 
  • Het schrijven van teksten voor nieuwsbrieven en intranet; 
  • Budgetbeheer en verzorgen/ controleren van declaraties; 
  • Het mede ontwikkelen en vernieuwen van het beleid en groei van de virtuele locatie; 
  • Beheren en onderhouden van het CRM-systeem. 

 

Wat neem jij mee?

We zijn op zoek naar een collega die service verlenend is en houdt van aanpakken. Je bent de spin in het web voor de locatie. 

  • Je beschikt over minimaal mbo werk- en denkniveau; 
  • Je hebt ervaring met administratieve en communicatie/PR werkzaamheden; 
  • Bereidheid om hybride te werken (circa 60% op locatie en 40% thuis);
  • Je beschikt over digitale vaardigheden; 
  • Je kunt zelfstandig en in een team werken en hebt goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden; 
  • Je kunt goed zelfstandig je dag indelen en omgaan met ad hoc werkzaamheden; 
  • Je werkt ordelijk en nauwkeurig; 
  • Je bent flexibel met betrekking tot werkdagen en werktijden (bereid om incidenteel avonden/weekend te werken). 

 

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende baan in een enthousiast team, waar je samen met je collega’s trainer/begeleider en administratie de vrijwilligers optimaal faciliteert.  
  • Een contract voor in eerste instantie 12 maanden met uitzicht op vast dienstverband.  
  • Salariëring in schaal 6 van de cao Sociaal Werk, brutosalaris bij een fulltime aanstelling (36 uur) tussen € 2.773,- tot € 4.140,- (salarisschalen 1 januari 2025 cao sociaal werk). Inschaling zal afhankelijk zijn van ervaring en opleiding.  
  • Goede secundaire voorwaarden; 8% vakantiegeld, 8,3% eindejaarsuitkering en een goede pensioenvoorziening, reiskosten- en thuiswerkvergoeding en een persoonlijk loopbaanbudget.

 

Interesse?

Voor meer informatie kun je bellen met Paula Hovingh, Manager werkgebied NoordWest, op 06-45839492. Een motivatie en CV kun je uiterlijk 31 oktober 2025 sturen naar solliciteren@deluisterlijn.nl. Sollicitaties zonder motivatiebrief worden niet in behandeling genomen. 

De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 6 november of vrijdag 7 november

 

Wij stellen het op prijs om zelf de juiste kandidaat te vinden en doen onze werving graag zelf.