Nieuws

Telefonische hulpdiensten Utrecht en Amsterdam gaan verder onder de vlag van de Luisterlijn

Persbericht

De fusie van Telefonische Hulpdienst Utrecht en de Hulplijn Amsterdam met de Luisterlijn, voorheen Sensoor, is een feit. Sinds 1 januari 2019 gaan de hulpdiensten verder onder de vlag van de Luisterlijn. Door het bundelen van krachten vormt zich één landelijke hulplijn. Dat is goed nieuws voor alle Nederlanders die jaarlijks zo’n 450.000 keer bellen of chatten met de dienst. Hierdoor krijgen zij sneller toegang tot een luisterend oor. 

Lees meer >>

De Luisterlijn heeft extra oren nodig in donkere dagen van het jaar

Persbericht

Waar iedereen in deze donkere dagen graag aftelt, telt de Luisterlijn liever door. Zelfs tijdens de donkere feestdagen zitten er dag en nacht vrijwilligers klaar om een luisterend oor te bieden. Zij laten hun eigen kerstdiner en vuurwerkmoment schieten om er voor iemand anders te zijn. Directeur-bestuurder Van Bijsterveld: ‘Het aantal mensen dat contact met ons zoekt over depressie, rouw of eenzaamheid neemt alarmerend toe. We groeien mee, maar zijn er nog niet. We willen in 2019 doorgroeien tot minimaal 2019 vrijwilligers. Mensen die een luisterend oor willen bieden, zijn zeer welkom.’

Lees meer >>

Ben jij 's nachts op je scherpst?

Nieuws

Blijf jij luisteren, ook als iedereen slaapt?  Ben jij 's nachts op je scherpst? Dan zijn wij op zoek naar jou! Verhalen van de nacht zijn vaak nog intenser en intiemer dan overdag. Bijzondere verhalen waar jij naar kunt luisteren. Om zo anderen op weg te helpen. Zodat ze kunnen slapen of even niet meer hoeven te piekeren. In Flevoland zoeken we mensen die zich specifiek tijdens de nacht willen inzetten voor anderen. Wil je meer weten? Lees dan verder!

Eenzame mensen zijn niet zielig

Persbericht

In de Troonrede wees de Koning vorige week op ieders verantwoordelijkheid om te ‘bouwen aan een hechte samenleving’, omdat we ‘te veel naast elkaar leven.’ Het treurige bewijs: Sensoor de Landelijke Luisterlijn krijgt maandelijks 10.000 mensen aan de lijn die dringend behoefte hebben aan (diepgaander) menselijk contact. Dit probleem verhelpen we als samenleving niet door ‘eenzamen’ zielig in een hokje te stoppen. Als we beter naar elkaar leren luisteren zouden we een stuk beter af zijn.

Lees meer >>