Praten over...

Ervaren en enthousiaste manager (werkgebied Noord)

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 350.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 80 beroepskrachten.

De organisatie streeft er naar de best mogelijke kwaliteit te leveren, waardoor de focus ligt op verbeteren, verhogen van onze kwaliteit en het faciliteren van onze medewerkers, met in het bijzonder de vrijwilligers. Daarnaast zijn wij gericht op (nieuwe) ontwikkelingen om onze (lerende) organisatie en de inzet van onze vrijwilligers ook naar de toekomst toe kwalitatief te kunnen ondersteunen.

Voor ons werkgebied noord zijn wij op zoek naar een

Ervaren en enthousiaste manager

voor 28 uur per week

Wat ga je doen?

  • Als manager ben je het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers van je locaties in je werkgebied;
  • Je coördineert de dagelijkse gang van zaken en geeft functioneel en operationeel leiding en houdt je bezig met de organisatie van de primaire en ondersteunende processen;
  • Je zorgt voor continuïteit zowel voor de locaties binnen je eigen werkgebied als voor de Luisterlijn als geheel;
  • Je hebt de bevoegdheid om de bezetting en operatie binnen jouw budget te organiseren;
  • Je stelt mede jaarlijks de activiteitenplannen en de begrotingen van de Luisterlijn op;
  • Ook stel je de jaarplannen met de locaties op en realiseert deze samen met je collega’s van de locatie;
  • Samen met je vier collega-managers, de manager bedrijfsvoering en de directeur-bestuurder vorm je het MT. Je rapporteert aan de directeur-bestuurder;
  • Je geeft uitvoering aan het ontwikkelen en implementeren van het organisatiebeleid en speelt in op actuele vragen zoals bijvoorbeeld de bereikbaarheid en roostering, kwaliteit en opleiding en arbo. Daarnaast word je portefeuillehouder van een of meerdere organisatiebrede aandachtsgebieden;
  • Als manager laat je je adviseren en ondersteunen door de adviseurs en adviesorganen van de Luisterlijn.

Wie ben jij?

Als ervaren manager (HBO+/WO werk- en denkniveau) beschik je over een stevige persoonlijkheid en veel enthousiasme. Je bent in staat om ontwikkelingen in goede banen te leiden. Hierbij kun je draagvlak en vertrouwen creëren en medewerkers meenemen in ontwikkelprocessen. Je bent organisatiesensitief en kunt hierdoor gemakkelijk schakelen tussen de lokale behoefte en de landelijke kaders. Je bent koersvast en hebt een resultaatgerichte werkhouding. Daarnaast beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en over coördinerend en organiserend vermogen. Als je ervaring hebt binnen het sociaal domein/welzijnssector is dat absoluut een pré.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende functie met de salariëring in (indicatief) schaal 9 van de cao Sociaal Werk (maximaal bruto € 4.358,00 per maand bij een fulltime aanstelling van 36 uur per week), afhankelijk van je werkervaring, met goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een loopbaanbudget en individueel keuzebudget.

Interesse?

Wil jij met jouw kennis- en ervaring je bijdrage leveren aan onze organisatie, dan ontvangen wij graag jouw cv en motivatie via het sollicitatieformulier of solliciteren@deluisterlijn.nl voor 8 december 2022. De kennismakingsgesprekken zullen vermoedelijk plaatsvinden in week 50 of week 51.

De vacature wordt intern en extern gelijktijdig opengesteld. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang. Een assessment kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure.

Wil je meer informatie, neem dan contact op met Esther van den Heuvel, interim manager, via:

06 - 836 795 64 of met Leo Noordegraaf, directeur – bestuurder, via: 06 – 215 422 88.

Voor deze vacature werven we zelf

Adviseur Personeel & Organisatie

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 300.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 80 beroepskrachten.

De organisatie streeft er naar de best mogelijke kwaliteit te leveren, waardoor de focus ligt op verbeteren, verhogen van onze kwaliteit en het faciliteren van onze medewerkers, met in het bijzonder de vrijwilligers. Daarnaast zijn wij gericht op (nieuwe) ontwikkelingen om onze (lerende) organisatie en de inzet van onze vrijwilligers ook naar de toekomst toe kwalitatief te kunnen ondersteunen. Om onze ontwikkelingen en het luisterend oor te faciliteren, is het belangrijk dat onze ondersteunende en administratieve processen op orde zijn.

Kom jij ons team versterken?

Voor ons landelijk bureau in Utrecht zijn wij op zoek naar een

Adviseur Personeel & Organisatie (P&O)

voor 24 uur per week

Wat ga je doen?

Je komt te werken in een organisatie die de komende jaren onder andere via cultuurverandering professioneler wordt. Processen moeten op orde komen en daar waar kan verder verbeteren. Aan de ene kant ben je aan het pionieren en sta je met je voeten in de klei, aan de andere kant maak je de verbeterslag. Daarnaast zorg je ervoor dat P&O zichtbaar wordt en blijft binnen de organisatie.

Het is van belang dat jij hier ruime ervaring in hebt en hier graag daadkrachtig mee aan de slag gaat. Daarnaast:

  • Ondersteun en adviseer je het bestuur en management op het gebied van P&O in alle facetten, zoals verzuim, personeelsontwikkeling, functieopbouw, continuïteit van de bezetting, werving en selectie, opleidingen.
  • Signaleer en denk je actief mee over ontwikkelingen in de organisatie en vertaal je deze in aandachts- en knelpunten en brengt advies uit.
  • Volg je interne en externe ontwikkelingen, maar ook de cao ontwikkelingen die gevolgen hebben voor het personeelsbeleid, analyseer en interpreteer je deze ontwikkelingen en adviseer je hierover gevraagd en ongevraagd.
  • Je geeft functionele aansturing aan de administratief operationele P&O-werkzaamheden.

De  operationele taken van HR vallen onder jouw verantwoordelijkheid. Te denken valt aan:  

  • Een up to date personeelsadministratie, vastleggen van de mutaties en zorgen voor een accurate doorstroom naar en controle op de (salaris)administratie
  • Opstellen van arbeidsovereenkomsten en addenda,.
  • aanspreekpunt voor vragen van collega’s met betrekking tot P&O-aangelegenheden en voor externe partijen als UWV en Arbodienst.
  • Zorgdragen voor een juiste en tijdige ziekteverzuimregistratie en -begeleiding en de procescontrole. Uiteraard ben je ook actief op het gebied van preventie.

 

Wat vragen wij?

We zijn op zoek naar een energieke en kundige collega die gesprekspartner is op strategisch niveau en een hands on mentaliteit heeft in de uitvoering.

  • Je bent flexibel, proactief en pragmatisch.
  • Je bent efficiënt en gestructureerd in het inrichten van je werkzaamheden en je aanpak.
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Je communiceert open en creëert een basis van vertrouwen.
  • Je bent in staat om op operationeel, tactisch en strategisch niveau te handelen en snel te schakelen tussen deze niveaus.
  • Je beschikt over actuele kennis van ontwikkelingen in het vakgebied en de wet- en regelgeving.
  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau en een relevante opleiding.
  • Je hebt ruime ervaring met de genoemde werkzaamheden in een vergelijkbare functie.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende baan in een professionele vrijwilligersorganisatie. Salariëring in schaal 9 van de cao Sociaal Werk, Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening (bruto max € 4.358,00 per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur).

Interesse?

Voor meer informatie kun je bellen met Lucienne Mol (interim P&O adviseur): 06-51921286 of Leo Noordegraaf (directeur-bestuurder): 06 2154 2288 of. Een motivatie en CV kun je tot uiterlijk 8 juni 2022 sturen aan solliciteren@deluisterlijn.nl of via het sollicitatieformulier.

De eerste gesprekken vinden plaats op dinsdag 14 juni 2022.

 

Voor deze vacature werven we zelf.

 

Medewerkers personeelszaken

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 350.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland. Ruim 70 beroepskrachten zorgen ervoor dat zij hun vrijwilligerswerk zo goed mogelijk en naar tevredenheid uit kunnen voeren. We streven voortdurend naar verbeteringen om het luisterend oor van de vrijwilligers 24/7 te kunnen faciliteren. Kom jij ons team versterken?

Voor het landelijk bureau in Utrecht zijn wij op zoek naar een

Medewerker personeelszaken
32 uur

Voor de periode van 1 jaar; met zicht op vast voor 28 uur.

Wat ga je doen?
Je komt te werken in een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is. Als medewerker personeelszaken word je het aanspreekpunt voor de organisatie als het gaat om personeelszaken. Samen met de P&O adviseur zorg je ervoor dat alles voor de beroepskrachten op rolletjes verloopt.
Een greep uit jouw taken:

  • Je beheert de personeelsdossiers en zorgt voor een actueel, correct en volledig personeelsinformatiebestand.
  • Je stemt samen met de salarisadministratie de personele mutaties af.
  • Je stelt arbeidsovereenkomsten en addenda op.
  • Je bent aanspreekpunt voor vragen van beroepskrachten met betrekking tot P&O-aangelegenheden en voor externe partijen als UWV en Arbodienst.
  • Je zorgt voor een juiste en tijdige ziekteverzuimregistratie en de procescontrole.
  • Je doet voorstellen voor het vertalen van nieuwe (cao en wettelijke) voorschriften naar interne procedures.
  • Je signaleert knelpunten in de administratieve systemen en procedures en draagt daar verbeteringen voor aan.
  • Je verzorgt ondersteuning bij de werving en selectie van nieuwe medewerkers.

Wat vragen wij?
We zijn op zoek naar een collega die:

  • flexibel, proactief en pragmatisch is;
  • stressbestendig is en goede prioriteiten kan stellen;
  • efficiënt en gestructureerd is in het inrichten van de werkzaamheden en hierdoor verbeterslagen kan maken;
  • dienstverlenend is en beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • open communiceert en een basis van vertrouwen creëert;
  • op de hoogte is van actuele ontwikkelingen in het vakgebied en de wet- en regelgeving;
  • beschikt over een afgeronde MBO4 opleiding Personeel administratie aangevuld met enige jaren ervaring in een vergelijkbare functie
  • goed kan samenwerken met alle disciplines om samen verder te bouwen aan een goed gestroomlijnde organisatie.

Wat bieden wij?
Wij bieden een uitdagende baan in een professionele vrijwilligersorganisatie. Salariëring in schaal 6 van de cao Sociaal Werk, Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening
(min. € 2.348,00 en max. € 3.361,00)

Interesse?
Voor meer informatie kun je bellen met Lucienne Mol (HR adviseur a.i.): 06 51921286. Een motivatie en CV kun je tot uiterlijk 7 april 2022 sturen via het sollicitatieformulier of solliciteren@deluisterlijn.nl. De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 14 april 2022.


Voor deze vacature werven we zelf.

Energieke medewerker Administratie (Breda)

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 300.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 70 beroepskrachten.

We streven voortdurend naar verbeteringen om het luisterend oor van de vrijwilligers 24/7 te kunnen faciliteren. Kom jij ons team versterken?

Voor onze locatie in Breda zijn wij op zoek naar een

Energieke medewerker Administratie

voor 18 uur per week

Wat ga je doen?

Je ondersteunt de trainer/begeleider op administratief en PR gebied bij het beheren van de locatie, je taken bestaan onder andere uit:

  • Het organisatorisch ondersteunen van de vrijwilligers;
  • Het bewaken en optimaliseren van het chat- en telefoonrooster;
  • Het administratief en praktisch ondersteunen van de trainers/begeleiders;
  • Het organiseren van bijeenkomsten, zoals informatiebijeenkomsten en studiedagen;
  • Het initiëren en organiseren van lokale PR-activiteiten;
  • Het schrijven van teksten voor nieuwsbrieven en intranet;
  • Budgetbeheer en verzorgen van declaraties;
  • Beheren en onderhouden van het CRM systeem.

 

Wat vragen wij?

We zijn op zoek naar een energieke en kundige collega die graag zorg uit handen neemt en affiniteit heeft met PR.

  • Je beschikt minimaal over MBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met administratieve en communicatie/PR werkzaamheden;
  • Je kunt zelfstandig en in een team werken en hebt goede communicatieve vaardigheden;
  • Je bent stressbestendig en kunt goed omgaan met ad hoc werkzaamheden;
  • Je werkt ordelijk en nauwkeurig;
  • Je bent woonachtig in de omgeving;
  • Je bent flexibel met betrekking tot werkdagen en werktijden (bereid om incidenteel avonden/weekend te werken).

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende baan in een professionele vrijwilligersorganisatie. Salariëring in schaal 5 van de cao Sociaal Werk, Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening.

Interesse?

Voor meer informatie kun je bellen met Stefanie Worm (administratief medewerker): 06-1983 6319. Een motivatie en CV kun je uiterlijk 22 maart 2021 sturen aan personeelszaken@deluisterlijn.nl of via het sollicitatieformulier.

 

Voor deze vacature werven we zelf.