Manager bedrijfsvoering

Ben jij die manager met een passie voor mensen en efficiënte bedrijfsvoering? Krijg jij energie van het verder professionaliseren van processen? Heb jij een heldere visie en wil je jouw expertise inzetten voor een betekenisvolle organisatie? Lees dan snel verder!

Voor het landelijk bureau in Utrecht is de Luisterlijn op zoek naar een

Ervaren en inspirerende manager bedrijfsvoering

voor 28 uur per week

Over de Luisterlijn
Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Met ca. 1500 vrijwilligers en ruim 80 beroepskrachten maken wij het verschil in het leven van mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een goed gesprek. Onze vrijwilligers zitten 24 uur per dag 365 dagen per jaar, klaar om een luisterend oor te bieden via telefoon, chat of mail. Dat doen zij vanuit huis of een van onze locaties in Nederland. Jaarlijks voeren zij ruim 350.000 gesprekken, waarbij ze ondersteund worden door ruim 80 beroepskrachten.

Binnen het landelijk bureau ligt de focus op het verhogen van onze kwaliteit en het faciliteren van onze medewerkers en de vrijwilligers. Daarnaast zijn wij gericht op (nieuwe) ontwikkelingen om onze (lerende) organisatie en de inzet van onze vrijwilligers ook naar de toekomst toe kwalitatief te kunnen ondersteunen.

De functie
Voor de nieuwe functie van manager bedrijfsvoering zoeken wij een ondernemend, verbindend en communicatief vaardige collega met kennis van het vak en met passie voor de rol van de Luisterlijn in de Nederlandse maatschappij.

Wat ga je doen?

  • Als manager bedrijfsvoering ben je het eerste aanspreekpunt voor en geef je functioneel leiding aan de medewerkers van het landelijk bureau.
  • Je bent sparringpartner van de directeur-bestuurder en het management en maakt deel uit van het managementteam. Je rapporteert aan de directeur-bestuurder.
  • Je ervaring op het brede vlak van bedrijfsvoering (financiën, communicatie, HR, ICT en office-organisatie) zet je in deze functie in om de sturing, verbetering en beheersing van zowel de faciliterende als de primaire processen te realiseren.
  • Je levert, in samenwerking met je collega’s, een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van het organisatiebeleid. Bijvoorbeeld de planning & control cyclus, financiële – en risicoanalyses, ontwikkelen stuurinformatie, contractbeheer en inkoop, vastgoed, ontwikkeling ICT en HR.
  • Je stelt mede jaarlijks het activiteitenplan en de begroting van de Luisterlijn op. Je zorgt samen met je collega’s van het landelijk bureau voor het opstellen en realiseren van het jaarplan bedrijfsvoering.
  • Je adviseert en ziet toe op naleving wet- en regelgeving en interne/externe normen.
  • Je signaleert relevante politieke en maatschappelijke ontwikkelingen en adviseert over de impact voor de Luisterlijn.

 

Wie ben jij?

  • Je bent een stevige persoonlijkheid die inspireert, resultaatgericht en koersvast is.
  • Je creëert draagvlak en vertrouwen bij je collega’s als het gaat om de organisatieontwikkeling die ingezet is verder vorm te geven.
  • Je bent organisatiesensitief: je schakelt gemakkelijk tussen de verschillende belangen als het gaat om landelijke kaders en de behoefte van de locaties, je zoekt de samenwerking op om resultaten te behalen.
  • Daarnaast beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en over coördinerend en organiserend vermogen.

Wat bieden wij?

  • Een nieuwe en betekenisvolle functie waarin je het verschil kan maken in het verder professionaliseren van de Luisterlijn.
  • Een fijne, open werksfeer met enthousiaste collega’s.
  • Een uitdagende functie (in eerste instantie voor de duur van 1 jaar met bij goed functioneren de mogelijkheid tot een contract voor onbepaalde tijd) met een maximum van bruto € 4.927,-- bij een fulltime aanstelling (36 uur, CAO sociaal werk, salarisschalen 1 januari 2023), afhankelijk van ervaring.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden: 8% vakantiegeld, 8,3% eindejaarsuitkering, een goede pensioenvoorziening, reiskosten- en thuiswerkvergoeding, persoonlijk loopbaanbudget en IKB.

Interesse?

Wil jij met jouw kennis- en ervaring je bijdrage leveren aan de Luisterlijn, dan ontvangen wij graag jouw cv en motivatie via het sollicitatieformulier of solliciteren@deluisterlijn.nl voor 1 februari 2023. Wil je eerst nog iets meer aanvullende informatie dan kun je telefonisch contact opnemen met Leo Noordegraaf, directeur – bestuurder, via: 06 – 215 422 88 of met Esther van den Heuvel, manager, via: 06 – 836 795 64.

Een assessment kan een onderdeel van de procedure zijn. De functie wordt in- en extern gelijktijdig opengesteld. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang.

Voor deze vacature werven we zelf.