Ervaren en inspirerende manager bedrijfsvoering

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 350.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 80 beroepskrachten.

De organisatie streeft er naar de best mogelijke kwaliteit te leveren, waardoor de focus ligt op verbeteren, verhogen van onze kwaliteit en het faciliteren van onze medewerkers, met in het bijzonder de vrijwilligers. Daarnaast zijn wij gericht op (nieuwe) ontwikkelingen om onze (lerende) organisatie en de inzet van onze vrijwilligers ook naar de toekomst toe kwalitatief te kunnen ondersteunen.

Voor ons landelijk bureau in Utrecht zijn wij op zoek naar een

Ervaren en inspirerende manager bedrijfsvoering

voor 28 uur per week

Wie ben jij?

Als manager bedrijfsvoering beschik je over een stevige persoonlijkheid en veel enthousiasme. Je bent in staat om ontwikkelingen in goede banen te leiden. Hierbij kun je draagvlak en vertrouwen creëren en medewerkers en collega managers meenemen in ontwikkelprocessen. Je bent organisatiesensitief en kunt hierdoor gemakkelijk schakelen tussen de landelijke kaders en de lokale behoefte. Je bent koersvast en hebt een resultaatgerichte werkhouding. Daarnaast beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en over coördinerend en organiserend vermogen. Je ervaring op het brede vlak van bedrijfsvoering (financiën, communicatie, HR, ICT en office-organisatie) zet je in deze functie in om de sturing en beheersing van zowel de primaire processen als van de processen die hiervoor faciliterend zijn samen met de medewerkers van het landelijk bureau en de collega managers verder te verbeteren. Ook breng je inspirerende ideeën mee om de dienstverlening aan het primaire proces nader vorm te geven.

Wat ga je doen?

  • Als manager bedrijfsvoering ben je het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers van het landelijk bureau en geef je functioneel leiding aan de medewerkers van het landelijk bureau in Utrecht. Je hebt de bevoegdheid om de bezetting en organisatie van de dienstverlening (de ondersteunende processen) binnen het budget te organiseren.
  • Je bent MT-lid en rapporteert aan de bestuurder.
  • Met de managers van de werkgebieden geef je sturing aan zowel de primaire processen als de ondersteunende processen, en zorg je voor efficiënte bedrijfsprocessen en beheersing daarvan.
  • Je hebt de opgaaf om vanuit een goede basis, die door jou verder verbeterd wordt, te zorgen voor continuïteit, kwaliteit en verbinding met de locaties en de daar werkzame collega’s. Je bent in staat een goede balans te vinden tussen de centrale kaders en de lokale ruimte.
  • Je levert een belangrijke bijdrage aan het organisatiebeleid en de hierbij behorende beleids- en bedrijfseconomische ontwikkelpunten, bijvoorbeeld de planning & control cyclus, financiële – en risicoanalyses, ontwikkelen stuurinformatie, contractbeheer en inkoop, vastgoed, ontwikkeling ICT en HR.
  • Je stelt mede jaarlijks het activiteitenplan en de begroting van de Luisterlijn op. Je stelt het jaarplan bedrijfsvoering op en zorgt samen met je collega’s van bedrijfsvoering voor de realisatie van het plan.
  • Je adviseert en ziet toe op naleving wet- en regelgeving en interne/externe normen.
  • Je signaleert relevante politieke en maatschappelijke ontwikkelingen en vertaalt deze naar kansen en bedreigingen voor de organisatie en het anticiperen op consequenties.
  • Je laat je adviseren en ondersteunen door de adviseurs en adviesorganen van de Luisterlijn.

Wat bieden wij?

  • Wij bieden een uitdagende functie (in eerste instantie voor de duur van 1 jaar met bij goed functioneren de mogelijkheid tot een contract voor onbepaalde tijd) met een maximum van bruto € 4.830,-- bij een fulltime aanstelling (36 uur, CAO sociaal werk), afhankelijk van ervaring.
  • 8% vakantiegeld, 8,3% eindejaarsuitkering, een goede pensioenvoorziening, reiskosten- en thuiswerkvergoeding, persoonlijk loopbaanbudget en IKB.
  • Een assessment kan een onderdeel van de procedure zijn. De functie wordt in- en extern gelijktijdig opengesteld. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang.

Interesse?

Wil jij met jouw kennis- en ervaring je bijdrage leveren aan onze organisatie, dan ontvangen wij graag jouw cv en motivatie via het sollicitatieformulier of solliciteren@deluisterlijn.nl voor 1 december 2022.

Wil je eerst nog iets meer aanvullende informatie dan kun je telefonisch contact opnemen met Trees Buitenwerf, manager/coördinator, via: 06 – 288 288 98 of met Leo Noordegraaf, directeur – bestuurder, via: 06 – 215 422 88.

Voor deze vacature werven we zelf.