Uncategorised

Medewerker financiële administratie

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar beantwoorden onze ruim 1.500 vrijwilligers zo’n half miljoen oproepen per telefoon, mail en chat van mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 80 beroepskrachten. De komende jaren zijn we bezig met de omvorming van onze werklocaties naar clusterlocaties, uitbreiding van onze luisterlocaties en innovatiekracht en zetten we actief in op de implementatie van zelforganisatie in de teams. We streven hiermee naar een stevige vrijwillige en professionele basis om het luisterend oor 24/7 te kunnen faciliteren. Bij deze ontwikkelingen is het belangrijk dat onze financiële- en administratieve processen op orde zijn en we over de juiste stuurinformatie beschikken die bijdraagt aan het realiseren van onze missie.

Voor het landelijk bureau zijn wij op korte termijn op zoek naar een

Medewerker financiële administratie voor 32 uur per week

Wat ga je doen?
In deze veelzijdige en uitdagende functie verricht je alle activiteiten die nodig zijn voor de dagelijkse gang van zaken van de financiële- en (salaris)administratieve organisatie. Je verwerkt financiële- en salarismutaties en bent het eerste aanspreekpunt voor externe partijen en collega’s op deze werkterreinen. Je draagt zorg voor contractbeheer, controleert facturen en stelt deze betaalbaar aan crediteuren. Op verzoek voorzie je belanghebbenden binnen de Luisterlijn van informatie met betrekking tot de financiële positie van de organisatie. Je signaleert mogelijkheden tot verbetering in werkmethoden en procedures binnen de administratieve organisatie.
In samenwerking met en onder de verantwoordelijkheid van de controller draag je bij aan de planning & control cyclus, periodieke rapportages, de begrotingen, de jaarrekening en meerjarenplanningen.

Wat vragen wij?
• Om deze functie succesvol in te vullen, beschik je minimaal over mbo werk- en denkniveau en een relevante financieel administratieve opleiding (MBA-opleiding).
• Je hebt ruime ervaring met de genoemde werkzaamheden in een vergelijkbare financiële functie.
• Je hebt kennis van de toepassing van relevante (financiële) applicaties en automatiseringspakketten. Wij werken o.a. met Basecone, Twinfield en Raet (Youforce).
• Je werkt ordelijk en nauwkeurig, bent proactief, integer, stressbestendig, flexibel en communicatief vaardig.
• Je hebt een dienstverlenende en klantgerichte instelling.
• Affiniteit met onze doelstellingen is een pré.

Wat bieden wij?
Wij bieden een uitdagende baan met ruimte voor ontwikkeling in een professionele vrijwilligersorganisatie. Salariëring volgens schaal 7 van de CAO Sociaal Werk, Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening.

Interesse?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met het landelijk bureau van de Luisterlijn en vragen naar Johan Rutten (CFO a.i.) via 0346 590098. Wil je direct solliciteren, stuur dan je motivatie en CV uiterlijk 13 september naar personeelszaken@deluisterlijn.nl of solliciteer via het sollicitatieformulier

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Medewerker ondersteuning administratie en PR

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar beantwoorden onze ruim 1.500 vrijwilligers zo’n half miljoen oproepen per telefoon, mail en chat van mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 60 beroepskrachten. De komende jaren zijn we bezig met de omvorming van onze werklocaties naar clusterlocaties, uitbreiding van onze luisterlocaties en innovatiekracht en zetten we actief in op de implementatie van zelforganisatie in de teams. We streven hiermee naar een stevige vrijwillige en professionele basis om het luisterend oor 24/7 te kunnen faciliteren. Bij deze ontwikkelingen is het belangrijk dat er voldoende administratieve ondersteuning is voor het regelen en organiseren van de dagelijkse taken binnen het budgettaire kader en onze communicatie-uitingen.

Kom jij ons team versterken?

Voor onze locatie in Den Haag zijn wij zo spoedig mogelijk op zoek naar een

Medewerker ondersteuning administratie en PR

Voor circa 24 uur per week

Wat ga je doen?

Je ondersteunt de trainer/begeleider op administratief en PR gebied bij het beheren van de locatie, je taken bestaan onder andere uit:

  • Het organisatorisch ondersteunen van de vrijwilligers;
  • Het bewaken en optimaliseren van het chat- en telefoonrooster;
  • Het administratief en praktisch ondersteunen van de trainers/begeleiders;
  • Het organiseren van bijeenkomsten, zoals informatiebijeenkomsten en studiedagen;
  • Het initiëren en organiseren van lokale PR-activiteiten;
  • Het schrijven van teksten voor de nieuwsbrief en intranet;
  • Budgetbeheer en verzorgen van declaraties;
  • Beheren en onderhouden van het CRM systeem.

Wat vragen wij?

We zijn op zoek naar een proactieve en kundige collega die graag zorg uit handen neemt en affiniteit heeft met PR.

  • Je beschikt minimaal over MBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met administratieve en communicatie/PR werkzaamheden;
  • Je kunt zelfstandig en in een team werken en hebt goede communicatieve vaardigheden;
  • Je bent stressbestendig en kunt goed omgaan met ad hoc werkzaamheden;
  • Je werkt ordelijk en nauwkeurig;
  • Je bent woonachtig in omgeving Den Haag met en hebt een breed netwerk in het lokale sociale domein en/of de vaardigheid om dit snel op te bouwen;
  • Je bent flexibel met betrekking tot werkdagen en werktijden (bereid om incidenteel avonden/weekend te werken).

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende baan in een professionele vrijwilligersorganisatie, in eerste instantie voor 7 maanden. Salariëring in schaal 5 van de cao Sociaal Werk, Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening.

Interesse?

Bel ons voor een eerste kennismaking: Helen Maier (manager), telefoonnummer 0610400817. Een korte motivatie en CV kun je sturen aan personeelszaken@deluisterlijn.nl of via het sollicitatieformulier. De vacature sluit bij voldoende kandidaten.


Het werven voor deze vacature doen we zelf.

Mijn verhaal delen

Regelmatig worden wij benaderd door omroepen, kranten en tijdschriften die aandacht willen besteden aan het thema eenzaamheid. Er wordt gevraagd naar de gesprekken die onze vrijwilligers voeren met mensen die eenzaamheid ervaren. Daar kunnen wij in zijn algemeenheid wel iets over zeggen maar niet meer dan dat. Bellen en chatten met de Luisterlijn gebeurt anoniem.

Daarom zijn we op zoek naar mensen die eenzaamheid (hebben) ervaren en hun verhaal durven delen met anderen. Want door je verhaal te delen kun je anderen helpen.

Heb je gebeld of gechat met de Luisterlijn? Of had je dit graag willen doen maar kende je de Luisterlijn niet? En wil je jouw verhaal delen? Laat het ons dan weten.

Natuurlijk is het ook mogelijk om anoniem mee te werken.

Vacature Proactieve Trainer/Begeleider (locatie Leeuwarden)

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar beantwoorden onze ruim 1600 vrijwilligers zo’n half miljoen oproepen per telefoon, mail en chat van mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 70 beroepskrachten. De komende jaren gaan we bezig met de omvorming van onze werklocaties naar clusterlocaties en luisterlocaties. Onze innovatiekracht zetten we actief in op de invoering van meer zelforganisatie in de teams. We streven hiermee naar een stevige professionele basis om het luisterend oor van de vrijwilligers 24/7 te kunnen faciliteren. Bij deze ontwikkelingen is het belangrijk dat het primaire proces staat als een huis. Kom jij ons team versterken?

Wegens ziektevervanging zoeken wij voor onze locatie Leeuwarden zo spoedig mogelijk een

Proactieve Trainer/Begeleider

voor circa 16 uur per week

Wat ga je doen?
Het team bestaat uit een administratieve kracht en twee parttime trainer begeleiders. Wegens ziekte van een van hen wordt naar tijdelijke vervanging gezocht. De trainer/begeleider is verantwoordelijk voor de uitvoering van het primaire proces. Je houdt je bezig met de training en begeleiding van vrijwilligers. Daarnaast lever je een bijdrage aan (de ontwikkeling en implementatie van) het beleid van de Luisterlijn en verricht je PR- en administratieve werkzaamheden die uit je taken voortvloeien. De functie is in ontwikkeling.

Wat vragen wij?

  • Relevant Hbo-diploma en werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Ervaring en affiniteit met het begeleiden van vrijwilligers in het Sociale Domein;
  • Aantoonbare ervaring in trainerschap gecombineerd met een sterk ontwikkeld leiderschap/koers vermogen;
  • Ruime ervaring op het gebied van het geven van trainingen, didactische vaardigheden en groepsdynamica;
  • Aantoonbare affiniteit met het verzorgen van PR-activiteiten en het onderhouden van contacten met (potentiële) samenwerkingspartners;
  • Plan- en organisatievermogen voor het coördineren en realiseren van werkzaamheden binnen het team;
  • Kennis en ervaring met hulpverlening op een breed terrein;
  • Flexibiliteit met betrekking tot werkdagen en werktijden in verband met het begeleiden van groepsbijeenkomsten en bereidheid tot reizen;
  • Stressbestendigheid, zelfstandigheid alsmede het goed kunnen samenwerken in een team en je hebt goede communicatieve vaardigheden.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende baan in een professionele vrijwilligersorganisatie. In eerste instantie wegens ziektevervanging. Salariëring in schaal 7/8 van de cao Sociaal Werk.

Interesse?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jaap Jakobs, manager (06 15156400). Wil je solliciteren, stuur dan een korte motivatie en CV o.v.v. functie en locatie uiterlijk 15 augustus 2019 naar afdeling P&O via personeelszaken@deluisterlijn.nl of het sollicitatieformulier. De sollicitatiegesprekken zullen gehouden worden op 27 augustus.

NB.: Zonder relevante opleiding en aantoonbare ervaring in groepsdynamica en didactische vaardigheden heeft solliciteren geen zin. Sollicitaties zonder motivatie nemen we niet in behandeling.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.