Uncategorised

Ervaren en inspirerende manager bedrijfsvoering

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 350.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 80 beroepskrachten.

De organisatie streeft er naar de best mogelijke kwaliteit te leveren, waardoor de focus ligt op verbeteren, verhogen van onze kwaliteit en het faciliteren van onze medewerkers, met in het bijzonder de vrijwilligers. Daarnaast zijn wij gericht op (nieuwe) ontwikkelingen om onze (lerende) organisatie en de inzet van onze vrijwilligers ook naar de toekomst toe kwalitatief te kunnen ondersteunen.

Voor ons landelijk bureau in Utrecht zijn wij op zoek naar een

Ervaren en inspirerende manager bedrijfsvoering

voor 28 uur per week

Wie ben jij?

Als manager bedrijfsvoering beschik je over een stevige persoonlijkheid en veel enthousiasme. Je bent in staat om ontwikkelingen in goede banen te leiden. Hierbij kun je draagvlak en vertrouwen creëren en medewerkers en collega managers meenemen in ontwikkelprocessen. Je bent organisatiesensitief en kunt hierdoor gemakkelijk schakelen tussen de landelijke kaders en de lokale behoefte. Je bent koersvast en hebt een resultaatgerichte werkhouding. Daarnaast beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en over coördinerend en organiserend vermogen. Je ervaring op het brede vlak van bedrijfsvoering (financiën, communicatie, HR, ICT en office-organisatie) zet je in deze functie in om de sturing en beheersing van zowel de primaire processen als van de processen die hiervoor faciliterend zijn samen met de medewerkers van het landelijk bureau en de collega managers verder te verbeteren. Ook breng je inspirerende ideeën mee om de dienstverlening aan het primaire proces nader vorm te geven.

Wat ga je doen?

  • Als manager bedrijfsvoering ben je het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers van het landelijk bureau en geef je functioneel leiding aan de medewerkers van het landelijk bureau in Utrecht. Je hebt de bevoegdheid om de bezetting en organisatie van de dienstverlening (de ondersteunende processen) binnen het budget te organiseren.
  • Je bent MT-lid en rapporteert aan de bestuurder.
  • Met de managers van de werkgebieden geef je sturing aan zowel de primaire processen als de ondersteunende processen, en zorg je voor efficiënte bedrijfsprocessen en beheersing daarvan.
  • Je hebt de opgaaf om vanuit een goede basis, die door jou verder verbeterd wordt, te zorgen voor continuïteit, kwaliteit en verbinding met de locaties en de daar werkzame collega’s. Je bent in staat een goede balans te vinden tussen de centrale kaders en de lokale ruimte.
  • Je levert een belangrijke bijdrage aan het organisatiebeleid en de hierbij behorende beleids- en bedrijfseconomische ontwikkelpunten, bijvoorbeeld de planning & control cyclus, financiële – en risicoanalyses, ontwikkelen stuurinformatie, contractbeheer en inkoop, vastgoed, ontwikkeling ICT en HR.
  • Je stelt mede jaarlijks het activiteitenplan en de begroting van de Luisterlijn op. Je stelt het jaarplan bedrijfsvoering op en zorgt samen met je collega’s van bedrijfsvoering voor de realisatie van het plan.
  • Je adviseert en ziet toe op naleving wet- en regelgeving en interne/externe normen.
  • Je signaleert relevante politieke en maatschappelijke ontwikkelingen en vertaalt deze naar kansen en bedreigingen voor de organisatie en het anticiperen op consequenties.
  • Je laat je adviseren en ondersteunen door de adviseurs en adviesorganen van de Luisterlijn.

Wat bieden wij?

  • Wij bieden een uitdagende functie (in eerste instantie voor de duur van 1 jaar met bij goed functioneren de mogelijkheid tot een contract voor onbepaalde tijd) met een maximum van bruto € 4.830,-- bij een fulltime aanstelling (36 uur, CAO sociaal werk), afhankelijk van ervaring.
  • 8% vakantiegeld, 8,3% eindejaarsuitkering, een goede pensioenvoorziening, reiskosten- en thuiswerkvergoeding, persoonlijk loopbaanbudget en IKB.
  • Een assessment kan een onderdeel van de procedure zijn. De functie wordt in- en extern gelijktijdig opengesteld. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang.

Interesse?

Wil jij met jouw kennis- en ervaring je bijdrage leveren aan onze organisatie, dan ontvangen wij graag jouw cv en motivatie via het sollicitatieformulier of solliciteren@deluisterlijn.nl voor 1 december 2022.

Wil je eerst nog iets meer aanvullende informatie dan kun je telefonisch contact opnemen met Trees Buitenwerf, manager/coördinator, via: 06 – 288 288 98 of met Leo Noordegraaf, directeur – bestuurder, via: 06 – 215 422 88.

Voor deze vacature werven we zelf.

Enthousiaste medewerker interne communicatie

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 350.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland. Ruim 80 beroepskrachten zorgen ervoor dat zij hun vrijwilligerswerk zo goed mogelijk en naar tevredenheid uit kunnen voeren.

We zijn voortdurend bezig met verbeteringen die het werk van de vrijwilligers ondersteunen, makkelijker en aantrekkelijker maken. Daarbij speelt de interne communicatie naar de diverse doelgroepen binnen de organisatie een belangrijke rol.

Wil jij daar als communicatieprofessional een rol in spelen, lees dan vooral verder!

Kom jij ons team versterken?

Voor het landelijk bureau in Utrecht zijn wij op zoek naar een

Enthousiaste medewerker interne communicatie

(20 uur per week)

Wat ga je doen?

  • Je levert een belangrijke bijdrage om laagdrempelig en simpel interne communicatie op de rit te krijgen.
  • Samen met je twee communicatie-collega’s ontwikkel je een interne communicatiestrategie waarin duidelijk wordt welke communicatiemiddelen voor de verschillende doelgroepen (vrijwilligers en beroepskrachten) worden ingezet. Je gaat daarbij uit van de behoefte van deze doelgroepen.
  • Je zet je in om de verbinding tussen de verschillende interne doelgroepen te versterken en levert een actieve bijdrage aan de verbetering van de interne informatieverstrekking.
  • Je onderzoekt bijvoorbeeld samen met betrokkenen de mogelijkheden van een nieuwe (sociaal) intranet.
  • Je voert de activiteiten van het communicatieplan uit. O.a. het schrijven en redigeren van teksten voor diverse online en offline communicatiemiddelen en adviseert pro-actief als het gaat om nieuwe communicatiemiddelen.
  • Je verzorgt maandelijks de interne nieuwsbrief (aanlevering, redactie, opmaak, etc.). Daarvoor ben je een belangrijke schakel tussen MT en alle beroepskrachten.
  • Je verzorgt tekstueel de aanpassingen in het vrijwilligersbeleid na besluitvorming en communiceert hierover met vrijwilligers en -vertegenwoordiging.
  • Je houdt de communicatiemailbox in de gaten en deelt relevante nieuwsartikelen.

Wat bieden wij?

  • In eerste instantie een jaarcontract met mogelijk uitzicht op verlenging.
  • Een functie van 20 uur per week.
  • Een uitdagende, afwisselende baan in een professionele vrijwilligersorganisatie met veel ruimte om zelfstandig te werken en je verder te ontwikkelen.
  • Hybride werken.
  • Salaris in schaal 8 van cao Sociaal Werk, beloning in schaal 8 (min. € 2.832 tot max. € 3.961bij een 36-urige werkweek). Passend bij jouw kennis en werkervaring. Vanaf 1 januari komt hier een verhoging bij van 2%.
  • 8% vakantiegeld, 8,3% eindejaarsuitkering en een goede pensioenvoorziening, reiskosten- en thuiswerkvergoeding, persoonlijk loopbaanbudget en IKB.
  • Gezellige en betrokken collega’s op het landelijk bureau in Utrecht en op de locaties verspreid over het land!

Wat vragen wij? 

  • Affiniteit en betrokkenheid bij het werken met vrijwilligers en met de opdracht die de Luisterlijn heeft.
  • Een teamspeler met gevoel voor verantwoordelijkheid die daarnaast zelfstandig kan werken en die het belang van interne communicatie voor de Luisterlijn kan vertalen naar een communicatieplan.
  • Ervaring met en kennis van e-mail marketing (Mailchimp) en het werken in een CMS-systeem is een pré.

Ben jij…

  • iemand die het verschil maakt met inlevingsvermogen en toonzetting?
  • iemand die taalvaardig is en een ‘hands on’ mentaliteit heeft?
  • creatief, heb je goede ideeën en ben je niet bang die ideeën te opperen?

En heb jij…

  • een mensgerichte, verbindende en positieve houding?
  • een relevante HBO-opleiding op het gebied van communicatie, met ook nog (eventueel) enige werkervaring?

Dan zoeken we jou!

Solliciteren?

Stuur een motivatie en jouw CV via het sollicitatieformulier of naar solliciteren@deluisterlijn.nl onder vermelding van ‘medewerker interne communicatie’ voor 1 december 2022. De eerste gespreksronde staat gepland in week 49. Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact op met Rob Schaap 06 24385931.

Ervaren en enthousiaste manager (werkgebied Zuid)

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 350.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 80 beroepskrachten.

De organisatie streeft er naar de best mogelijke kwaliteit te leveren, waardoor de focus ligt op verbeteren, verhogen van onze kwaliteit en het faciliteren van onze medewerkers, met in het bijzonder de vrijwilligers. Daarnaast zijn wij gericht op (nieuwe) ontwikkelingen om onze (lerende) organisatie en de inzet van onze vrijwilligers ook naar de toekomst toe kwalitatief te kunnen ondersteunen.

Voor ons werkgebied zuid zijn wij op zoek naar een

Ervaren en enthousiaste manager

voor 28 uur per week

Wat ga je doen?

  • Als manager ben je het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers van je locaties in je werkgebied;
  • Je coördineert de dagelijkse gang van zaken en geeft functioneel en operationeel leiding en houdt je bezig met de organisatie van de primaire en ondersteunende processen;
  • Je zorgt voor continuïteit zowel voor de locaties binnen je eigen werkgebied als voor de Luisterlijn als geheel;
  • Je hebt de bevoegdheid om de bezetting en operatie binnen jouw budget te organiseren;
  • Je stelt mede jaarlijks de activiteitenplannen en de begrotingen van de Luisterlijn op;
  • Ook stel je de jaarplannen met de locaties op en realiseert deze samen met je collega’s van de locatie;
  • Samen met je vier collega-managers, de manager bedrijfsvoering en de directeur-bestuurder vorm je het MT. Je rapporteert aan de directeur-bestuurder;
  • Je geeft uitvoering aan het ontwikkelen en implementeren van het organisatiebeleid en speelt in op actuele vragen zoals bijvoorbeeld de bereikbaarheid en roostering, kwaliteit en opleiding en arbo. Daarnaast word je portefeuillehouder van een of meerdere organisatiebrede aandachtsgebieden;
  • Als manager laat je je adviseren en ondersteunen door de adviseurs en adviesorganen van de Luisterlijn.

Wie ben jij?

Als ervaren manager (HBO+/WO werk- en denkniveau) beschik je over een stevige persoonlijkheid en veel enthousiasme. Je bent in staat om ontwikkelingen in goede banen te leiden. Hierbij kun je draagvlak en vertrouwen creëren en medewerkers meenemen in ontwikkelprocessen. Je bent organisatiesensitief en kunt hierdoor gemakkelijk schakelen tussen de lokale behoefte en de landelijke kaders. Je bent koersvast en hebt een resultaatgerichte werkhouding. Daarnaast beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en over coördinerend en organiserend vermogen. Als je ervaring hebt binnen het sociaal domein/welzijnssector is dat absoluut een pré.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende functie met de salariëring in (indicatief) schaal 9 van de cao Sociaal Werk (maximaal bruto € 4.358,00 per maand bij een fulltime aanstelling van 36 uur per week), afhankelijk van je werkervaring, met goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een loopbaanbudget en individueel keuzebudget.

Interesse?

Wil jij met jouw kennis- en ervaring je bijdrage leveren aan onze organisatie, dan ontvangen wij graag jouw cv en motivatie via het sollicitatieformulier of solliciteren@deluisterlijn.nl voor 24 november 2022. De kennismakingsgesprekken zijn gepland op donderdag 1 december 2022. De vacature wordt intern en extern gelijktijdig opengesteld. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang. Een assessment kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure.

Wil je meer informatie, neem dan contact op met Trees Buitenwerf, manager werkgebied noord, 06 – 288 288 98,  Leo Noordegraaf, directeur – bestuurder, via: 06 – 215 422 88.

Voor deze vacature werven we zelf

Ontdek de Luisterstage!

Heb je interesse in mensen en houd je van verhalen? Wil jij je verder ontwikkelen op het gebied van luisteren en gespreksvoering en zoek je een stageplek in Rotterdam? Dan willen we graag weten wie je bent.

De Luisterlijn is dag en nacht bereikbaar voor een anoniem gesprek via telefoon, chat of e-mail. Heel wat verhalen passeren de Luisterlijn. Want aan echte aandacht, een luisterend oor kan het nogal eens ontbreken in de maatschappij. Ben je student en op zoek naar een stage waarbij je van betekenis kunt zijn? Kom dan stage lopen bij de Luisterlijn in Rotterdam.

Wat verwachten we van je?

Tijdens je stage voer je minimaal 8 telefoon- en/of chatdiensten per maand op wisselende tijden en dagen, waarvan één nachtdienst en eens per 6 weken een vroege ochtenddienst. Ook wordt één weekenddienst per maand verwacht.

Wie zoeken wij?

  • Psychologie- of Social Work studenten op HBO/WO niveau
  • Minimaal 16 uur per week beschikbaar (op jaarbasis 640 uur)
  • Enthousiaste, mensgerichte en leergierige studenten.
  • Goede communicatieve en schrijfvaardigheden
  • Affiniteit met thema Echte Aandacht en Zorg & Welzijn

Wat bieden wij?

  • Een afwisselende stage van minimaal 10 maanden in een klein, informeel team
  • Individuele en groepsbegeleiding in de vorm van begeleide intervisie
  • Een functie waarin je je luister- en gespreksvaardigheden kan ontwikkelen.
  • Onkostenvergoeding
  • Uitgebreide deskundigheidsbevordering waaronder een gedegen basistraining

Interesse?
Mail direct je motivatie naar rotterdam@deluisterlijn.nl o.v.v. stage of bel: 010- 4363444.